Biblioteki Pythona
* Grafika Żółwia 1/2
(niektóre linuxy potrzebują doinstalować bibliotekę:sudo apt install python3-tk)
UWAGA! Wasz plik nie może nazywać się tak samo jak biblioteka, którą importujecie.
→ pełna dokumentacja biblioteki TURTLE
#podstawowe instrukcje reset() # wyczyść obraz i ustawienia speed(v) # prędkość rysowania [1,10] oraz 0 color('c1','c2') # kolor pióra i tła pensize(w)/width() # grubość pióra position()/pos() # pobierz położenie żółwia hideturtle()/ht()# ukryj żółwia showturtle()/st() penup()/up() # podnieś pióro pendown()/down() forward(d)/fd(d) # naprzód o d pixeli backward(d)/bk(d) right(a)/rt(a) # obrót o a stopni left(a)/lt(a) setheading(a)/seth(a) # kąt patrzenia mordki goto(x,y) # idź do x,y /home()=goto(0,0)/ setx(x),set(y) # idz w pionie, poziomie do dot()/dot('color') # kropka begin_fill() # wypełnij kolorem zamknięty obszar end_fill()